onsdag 8 april 2009

Glad pjåsk!

1. Joline (dotter) Alltid.


2. Tracey Thorn-Raise The Roof (Beyond The Wizards Sleeve Re-Animation) (låt) Ja, ja jag fortsätter tjata. Men det här är en riktigt fin och ömsint remix av Tracey Thorns låt.














3. Bat For Lashes-Daniel (låt) Den lilla goth-chicken är tillbaka med en ny platta. Nej, det här är inte en cover på Elton John. Tyvärr är hela skivan inte lika bra. Ännu. Jag har bara gett den en chans så här långt. Duetten, The Big Sleep, med Scott Walker är dock... ja, jag är mållös.

4. The Royals-Pick Up The Pieces (reggaeklassiker)

5. Mastodon-Crack The Skye (rawk) Ett konceptalbum om tidsresor och Rasputin? Any takers?


Bubblare
Grateful Dead- Europe ´72 (musik) Ska jag våga mig på samtliga liveutgåvorna i Dick Pick´s-serien?
Fever Ray-S/T (musik)
Cykling (motion) Pendlingssäsongen på hoj har äntligen kommit igång.


Fiskartröja (plagg) Dottern sportar en likadan. Hon måste växa in i sin, det behöver dock inte pappa.


Bubblar sådär
Doves-Kingdom of Rust (musik) För din skull ska ge den en chans till, Jocke. Annars tycker jag den ännu så länge känns lite tungfotad. Men det tycker jag ju om nästan all indierock nuförtiden, så...

2 kommentarer:

oscar sa...

hej vet du vart man kan hitta en sådan fiskartröja för killar?
mvh/0scar

Jonken sa...

Hej Oscar!

Min tröja, i unisex-modell, är härifrån: http://www.emmamalena.com/ Så skön!



/Jonas