fredag 1 februari 2008

Lista 1 feb. 08

Fredagslista dårå.

1. Niccokick - The Good Times We Shared, Were They So Bad? (kommande cd)
Niccokick har bytt bolag till Startracks, så då fick jag såklart ett förhandsex av kommande albumet. Det låter som Niccokick ska, men ännu bättre och jämnare än förut. Releaseparty på Debaser Malmö imorgon, mycket trevligt!

2. Lykke Li - Youth Novels (cd -08)
Bitvis mycket bra, bitvis rätt kackigt.

3. Kazumasa Hashimoto - Euphoriam (cd -07)
Tips från min vän Anna, och eftersom jag var i så desperat behov av ny musik att lyssna på beställde jag den efter bara några minuters MySpace-lyssnande. Inte direkt min vanliga musik, men definitivt bra.

4. Andrew Bird - Armchair Apocrypha (cd -07)
Inte heller direkt min vanliga musik, men jag hade hört så mycket bra om honom att jag beställde även denna efter att bara ha hört en låt hos min vän Christopher. Och ja, definitivt bra ändå.

5. Oh No Ono (live, Debaser Malmö 30 jan)
De blir lite jobbiga i längden på skiva, men live var det mycket roligare. De gjorde en väldigt bra version av Dylans "Subterranean Homesick Blues" också.

Bubblar:
- Juno (film - såååå fin!)
- att bli intervjuad på Herr Bergströms blogg
- Shaun Of The Dead (film)
- Remi Nicole - Dates From Hell (låt)

/Pop-Sara

Inga kommentarer: