lördag 2 februari 2008

2 februari





















1. MAGAZINE: The Correct Use Of Soap (CD)

Ja, jag är ju omåttligt såld på Magazine. De var aldrig några stora favoriter förr om åren, men på sistone har jag verkligen börjat uppskatta dem. På många sätt definierar de för mig POSTPUNK, alltså i ordets rätta bemärkelse. Hör här i obarmhärtiga "Sweetheart Contract" hur newwavetypiskt alla instrument är lika viktiga: monoton bas och varierade trummor, skärande gitarrer, skör stråkmaskin och hamrande piano, kaxig sång.
boomp3.com

2. TELEVISION: Marquee Moon (CD)
Jo, jag var tvungen att köpa remaster-utgåvan...

3. TUXEDOMOON: allt (mp3)
Mmm, en sorgligt bortglömd grupp som även jag hade glömt bort.

4. BRIAN ENO: Apollo - Atmospheres & Soundtracks (CD)
Atmosfäriskt (såklart).

5. VANGELIS: Blade Runner Trilogy - 25th Anniversary... (mp3)
Mäktigt. Måste nog köpa den fysiska utgåvan med 3 välfyllda CD i.

Annat:
Cabaret Voltaire - Micro-Phonies (CD)
Mr Fingers - Washing Machine (mp3)
Control (film) - men det var mastigt att se 24 Hour Party People på tv samma kväll...
Slowdive - Alison (låt)
Can - Landed (CD)

Inga kommentarer: