fredag 18 januari 2008

nu så

Jaha då var det dax att begå bloggdebut på hifive!

1. Vinylspelare - har inte haft en vinylspelare aktiv på 10 år men nu är jag igång igen, fick ärva brorsans gamla technichs (hur stavas det?). Ny nål, förstärkare mm och så var det bara att smita iväg till stans skivbodar eller kanske skivbod och diverse loppisar, billigt är det, fyndigt väldigt ofta, iallafall om man beräknar att jag har ruskigt låga krav med tanke på min skrala samling, de största fynden hittils är

Diana Ross & the supremes greatest hits 5:-
Bruce Springsteen - Greetings from ashbury... 20:-
Djungelboken Disneysaga 5:-
Black explosion, great soul 5:-
elvis costello - my aim is true 15:-

2. Natasja - sexig, snuskig dansk attitydhiphop när den är som bäst

3. Familjen - det snurrar i min skalle
Det är bra det, haft det i datorn ett bra tag men det är först nu som jag tagit mig tid att fatta hur bra det är.

4. Californication (TV)
Jag tror ju inte att den håller så jättemånga säsonger men hittills är det ju galet underhållande.

5. HI-FIVE! Bra där nu är jag inspirerad att bidra, känns mindre internt på nåt vis. Sen ger stora bokstäver med utropstecken alltid lite attityd som går om intet i mail men är ack så tydligt här exempel nedan


Hi-five = tråkigt

Hajv-fajv = göteborgskt

HI-FIVE! = coolt & rockigt

Härlig helg

Westcoast Fred

Inga kommentarer: